Instant noedels werden voor het eerst geïntroduceerd en op de markt gebracht in 1958 in Japan. Door het bereidingsgemak en de heerlijke smaak werden instant noedels goed ontvangen door de Japanners. Het duurde niet lang voordat de populariteit van instant noedels zich verspreidde over de wereld en haar weg vond naar Indonesië.
Het instant noedels merk Indomie werd voor het eerst in 1972 gelanceerd met de Indomie Kip smaak. In 1982, lanceerde Indomie, Mi Goreng, de eerste droge noedels variant (geconsumeerd zonder bouillon), geïnspireerd door het Indonesische traditionele gebakken noedels gerecht. Indomie Mi Goreng werd snel populair en vond daardoor haar doorbraak op de instant noedels markt. Indomie is sindsdien een bekend merk in Indonesië en heeft een meerderheid van de markt in handen in Indonesië.
Hard werken, doorzettingsvermogen en innovatie waren de belangrijkste factoren die ervoor gezorgd hebben dat Indomie is uitgegroeid tot de meest gekozen instant noedels in Indonesië (Kantar Worldpanel, 2018) Na meer dan vier decennia, houdt Indomie zich nog steeds vast aan deze waarden waardoor ze hun gerenommeerde reputatie blijven behouden.